Το σχέδιο της Ocean Infinity για εξερεύνηση των ωκεανών μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ένας στόλος ρομποτικών πλοίων χωρίς πλήρωμα, θα εξαπολυθεί σε παράκτιες περιοχές για να επιθεωρεί αιολικές φάρμες και υποθαλάσσιες υποδομές της πετρελαϊκής βιομηχανίας.
Η “Armada” όπως ονομάστηκε, θα αποτελείται από 23 πλοία και το πρώτο σάλπαρε από τη Νορβηγία. Εκ πρώτης ματιάς μοιάζει με ένα οποιοδήποτε άλλο πλοίο, αλλά ξεχωρίζει λόγω της τεχνολογίας του που περιλαμβάνει κάμερες, μικρόφωνα, ραντάρ, GPS και δορυφορικές επικοινωνίες. Το πλοίο με το έντονο πράσινο χρώμα, έχει μήκος 78 μέτρων και για το παρθενικό του ταξίδι έχει μόλις 16 άτομα πλήρωμα, σε αντίθεση με ένα συμβατικό που θα απαιτούσε 40-50.
Οι εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Southampton της Αγγλίας μοιάζουν σαν σετ γυρισμάτων επιστημονικής φαντασίας. Υπάρχουν 20 “γέφυρες” για τον έλεγχο των πλοίων, κάθε μία με οθόνες αφής και χειριστήρια που θυμίζουν gaming. Οι χειριστές περιβάλλονται από οθόνες που μεταδίδουν σε ζωντανή ροή τις κάμερες του σκάφους και έχουν διαθέσιμα δεδομένα από ένα σωρό αισθητήρες.
Σαουδική Αραβία: Viral το βίντεο με ρομπότ AI που φαίνεται να κάνει... ανάρμοστη χειρονομία σε ρεπόρτερ
Έχουμε ήδη αυτόματους πιλότους που επιτρέπουν στα πλοία να ακολουθήσουν μόνα τους μία πορεία. Αυτή δεν είναι πρόκληση. Η πρόκληση έρχεται όταν αλληλεπιδρούν με άλλα πλοία ή μπαίνουν σε ένα λιμάνι ή όταν υπάρχουν απρόβλεπτες καταστάσεις και κακός καιρός. Στο τέλος, αυτό θα οδηγήσει σε ασφαλέστερη, πιο αποδοτική και πιο πράσινη μετακίνηση στο νερό. Είμαι σίγουρος για αυτό.
Προς το παρόν ο νόμος της θάλασσας ορίζει πως τα μεγαλύτερα πλοία πρέπει να έχουν καπετάνιο στη θάλασσα. Ωστόσο ο International Maritime Organization (IMO) είναι πρόθυμος να το αλλάξει αυτό.