Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Άλλαξαν αγοραστικές συνήθειες οι καταναλωτές - Δεν κάνουν πια περιττές αγορές

Μεγάλο προβληματισμό προκαλεί το πως θα κινηθεί η αγορά τις ημέρες των εορτών. Είναι γεγονός ότι η πανδημία άλλαξε κατά πολύ το προφίλ του καταναλωτή ο οποίος περιορίζεται πλέον μόνο στις απαραίτητες αγορές  και έχει κάνει στην άκρη τις περιττές αγορές.

Μάλιστα σύμφωνα με μεγάλη έρευνα της ΕΥ οι καταναλωτές πλέον ξοδεύουν λιγότερα για μη αναγκαίες αγορές και αγαθά. Όπως δείχνει η έρευνα φέτος θα επιλέξουν να ψωνίσουν περισσότερο από φυσικά καταστήματα.

Η έρευνα της ΕΥ έγινε σε 21 χώρες ανάμεσα σε 16.000 καταναλωτές και καταγράφει τις συνήθειες όπως εκείνες διαμορφώθηκαν από την πανδημία. Έτσι έξι στους δέκα είπαν ότι πλέον αντιλαμβάνονται ως «φυσιολογικές» τις νέες συμπεριφορές που αναγκάστηκαν να αναπτύξουν από το ξεκίνημα της πανδημίας.

Έτσι οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις και ξοδεύουν λιγότερα για ό,τι αντιλαμβάνονται ως μη απαραίτητο αγαθό, για οικονομικούς (49%) και περιβαλλοντικούς λόγους (30%). Αυτό μακροπρόθεσμα σημαίνει ότι τα brands αποτελούν δευτερεύον κριτήριο για το 44% των καταναλωτών παγκοσμίως.

Μόλις το 27% αναφέρουν ότι αγοράζουν σήμερα περισσότερα πράγματα γιατί αυτό τους κάνει να νιώθουν πιο χαρούμενοι ενώ οι μισοί σχεδόν έχουν αντίθετη άποψη. Μάλιστα το 47% όσων ρωτήθηκαν δηλώνουν ότι πλέον αισθάνονται πιο άνετα με τον εαυτό τους χωρίς να έχουν ανάγκη προϊόντα καλλωπισμού.

Ενώ περισσότεροι από τους μισούς (53%) λένε πως όταν χαλάσει κάτι προτιμούν να το επισκευάσουν παρά να πάνε να το αντικαταστήσουν και να αγοράσουν καινούργιο.

Πως θα ψωνίσουν την εορταστική περίοδο

Η ίδια έρευνα της ΕΥ δείχνει ότι περισσότεροι νέοι πρόκειται να σπεύσουν να κάνουν αγορές την εορταστική περίοδο και παρά το αυξημένο μερίδιο που έχει πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο λόγω και της πανδημίας του κορωνοϊού, το 51% των καταναλωτών θα αναζητήσουν κάποια προσφορά σε φυσικά καταστήματα. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση κατά 39% σε σχέση με πέρυσι.

Μεγάλο ρόλο σε αυτό ειδικά τώρα που ήρθησαν οι περιορισμοί παίζει το γεγονός ότι με το ηλεκτρονικό εμπόριο οι καταναλωτές πιστεύουν πως θα υπάρξουν καθυστερήσεις αλλά και υψηλά έξοδα αποστολής.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας Ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε τα ευρήματα της έρευνας και δήλωσε: «Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που προέκυψαν μετά την εκδήλωση της πανδημίας ήταν το κατά πόσον οι μεγάλες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που προκλήθηκαν θα είναι μόνιμες ή προσωρινές. Η τελευταία έκδοση της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, έρχεται να ενισχύσει την πρώτη άποψη, με την πλειοψηφία των καταναλωτών να θεωρούν πλέον ως φυσιολογικές συμπεριφορές που υιοθέτησαν για πρώτη φορά πριν μερικούς μόλις μήνες.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα κανονικότητα, που θα χαρακτηρίζεται από μειωμένες αγορές ειδών που δε θεωρούνται πρώτης ανάγκης, μικρότερη εξάρτηση από τα brands, και μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα. Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως, καθώς και στην Ελλάδα, που θα αποκρυπτογραφήσουν έγκαιρα αυτές τις νέες τάσεις και θα επανασχεδιάσουν τη στρατηγική τους με βάση τα νέα δεδομένα, θα είναι αυτές που θα ξεχωρίσουν τα επόμενα χρόνια».

Tags
Back to top button