Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αλεξανδρούπολη: Τρίτη παράταση στο έργο του Περιφερειακού ... λόγω του οικισμού Ρομά

Ακόμα μία παράταση 15 μηνών εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών για την ολοκλήρωση του έργου ολοκλήρωσης του Περιφερειακού δρόμου της Αλεξανδρούπολης, συμφωνώ με το 

Με την πρώτη παράταση πήγε στον Μάιο 2024, με τη δεύτερη στον Μάρτιο 2025 και τώρα στον Ιούνιο 2026.

Συνολικά ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 36 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει τέσσερις ισόπεδους κόμβους, έναν ανισόπεδο στη σημερινή γέφυρα Μαϊστρου και δύο υπόγειες διαβάσεις πεζών στους δρόμους προς Παλαγία και Άβαντα.

Βασικά το έργο γίνεται για να μην μπαίνουν στην πόλη όσοι θέλουν να κατευθυνθούν προς την Κομοτηνή, το αεροδρόμιο, την Εγνατία οδό και το λιμάνι. Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με νησίδα στη μέση.

Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην λεγόμενη "Ανατολική Περιφερειακή Οδό" που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με το λιμάνι. Σύμφωνα με τον ανάδοχο του έργου, ζητήθηκε πάλι παράταση γιατί δεν παραδόθηκε η ελεύθερη ζώνη που απαιτείται στην περιοχή Τέρμα Άβαντος, οπότε δεν μπορεί να κατασκευαστεί η γέφυρα που προβλέπεται.

Σύμφωνα με την επίσημη αναφορά της αναδόχου εταιρείας:

-Δεν υπάρχει ακόμη σαφής χρονικός ορίζοντας οριστικής απομάκρυνσης του οικισμού ΡΟΜΑ και απόδοσης στην ανάδοχο ελεύθερης γης.

-Το "καταλαμβανόμενο" από τον οικισμό ΡΟΜΑ τμήμα της Περιφερειακής Οδού, αντιστοιχεί σε σοβαρότατο ποσοστό, τεχνικό και οικονομικό, του συνολικού έργου.

Το θέμα δυστυχώς δεν έχει λυθεί τόσο καιρό, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωση του έργου. Τον Ιούλιο του 2024, ο τότε υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, ήταν σαφής:

"Προέκυψαν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων και στην απόδοση των χώρων για την εκτέλεση εργασιών του έργου. Ειδικότερα, έχει προκύψει αδυναμία, έως και σήμερα, απόδοσης συγκεκριμένων απαλλοτριωμένων ακινήτων σε συγκεκριμένη περιοχή, διότι στα τμήματα αυτά υπάρχουν δυστροπούντες ιδιοκτήτες οι οποίοι αρνούνται να απομακρυνθούν. Το Υπουργείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ομαλή επίλυση του θέματος, με ιδιαίτερη ευαισθησία. Η άμεση διευθέτηση του θέματος θα καθορίσει και τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης του έργου, εντός του 2025."

Τελικά η "ευαισθησία" για τους "δυστροπούντες ιδιοκτήτες που αρνούνται να απομακρυνθούν", εννοώντας Ρομά από το Τέρμα Άβαντος, δεν επέτρεψε να προχωρήσει το έργο.

Έτσι φτάσαμε στα τέλη Φεβρουαρίου φέτος, όταν πάλι ο κύριος Σταϊκούρας ως αρμόδιος Υπουργός, μιλώντα στο 3ο Φόρουμ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην Αλεξανδρούπολη, είπε συγκεκριμένα:

"Εκκρεμεί η κατάληψη των απαλλοτριωμένων ακινήτων στα τμήματα όπου υπάρχουν υφιστάμενα κτίρια".

Εννοοούσε και πάλι κατοικίες ΡΟΜΑ στο Τέρμα Άβαντος, των οποίων οι ιδιοκτήτες αρνούνται να απομακρυνθούν και να μεταφερθούν σε άλλη περιοχή. Εάν αυτό συνέβαινε σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, θα είχαμε επέμβαση της αστυνομίας, αλλά εδώ η κατάσταση είναι "ευαίσθητη".

Έτσι, μ' αυτά και με τ' άλλα, μια ολόκληρη πόλη και ένα έργο τόσων εκατομμυρίων, περιμένουν να εφαρμοστούν οι νόμοι στο Τέρμα Άβαντος, όπως ακριβώς θα συνέβαινε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της χώρας.

Tags
Back to top button