Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Airbus: Νέο ποιοτικό πρόβλημα στα A320 και καθυστερήσεις παραδόσεων

Η Airbus βρίσκεται εκ νέου στο προσκήνιο, καθώς πηγές του κλάδου αποκάλυψαν ότι έχει εντοπιστεί ένα νέο ποιοτικό πρόβλημα στα πάνελ της ατράκτου δεκάδων αεροσκαφών της σειράς A320. Το θέμα έρχεται μόλις λίγα 24ωρα μετά την επείγουσα οδηγία της εταιρείας για αναβάθμιση λογισμικού, η οποία είχε ήδη δημιουργήσει αναστάτωση στις αεροπορικές εταιρείες. Τώρα, ένα δεύτερο ζήτημα εντείνει την πίεση στον ευρωπαϊκό αεροναυπηγικό κολοσσό, που βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, επιχειρώντας να επιτύχει τους ιδιαίτερα απαιτητικούς στόχους παράδοσης για το 2025.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου που μίλησαν υπό καθεστώς ανωνυμίας, το πρόβλημα αφορά τα πάνελ της ατράκτου συγκεκριμένων A320, με τις πρώτες ενδείξεις να δημοσιοποιούνται εσωτερικά τις τελευταίες ημέρες. Αν και δεν έχει καταστεί σαφές ποια είναι η προέλευση ή η έκταση του τεχνικού ευρήματος, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το ζήτημα έχει ήδη προκαλέσει καθυστερήσεις σε παραδόσεις αεροσκαφών. Παρ' όλα αυτά, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το πρόβλημα επηρεάζει αεροσκάφη που βρίσκονται ήδη σε ενεργή επιχειρησιακή λειτουργία.

Η Airbus, ερωτηθείσα για το θέμα, δεν προχώρησε σε επίσημο σχόλιο, ενώ η εσωτερική διερεύνηση του προβλήματος βρίσκεται σε εξέλιξη. Η απουσία άμεσης ενημέρωσης αφήνει αναπάντητα ερωτήματα για το εύρος του τεχνικού ζητήματος, ειδικά σε μια χρονική περίοδο κρίσιμη για την εταιρεία, που προσπαθεί να διατηρήσει ρυθμούς παραγωγής σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Το νέο περιστατικό εμφανίζεται σε ένα ιδιαίτερα φορτισμένο περιβάλλον, καθώς η Airbus είχε ήδη βρεθεί αντιμέτωπη με ανάκληση αεροσκαφών το Σαββατοκύριακο λόγω σφάλματος λογισμικού. Ο συνδυασμός ποιοτικών ζητημάτων και λογισμικών αστοχιών δημιουργεί πίεση σε μια κατασκευάστρια που τα τελευταία χρόνια λειτουργεί οριακά για να ανταποκριθεί στη διεθνή ζήτηση και να διαχειριστεί τα συσσωρευμένα ανεκτέλεστα συμβόλαια.

Σύμφωνα με άτομο με άμεση γνώση της υπόθεσης, κάποιες παραδόσεις έχουν ήδη επηρεαστεί, αν και δεν υπάρχει ακόμη σαφής εικόνα για τον συνολικό αριθμό των αεροσκαφών που ενδέχεται να καθυστερήσουν ούτε για τον χρονικό ορίζοντα επίλυσης του προβλήματος. Οι περισσότερες πληροφορίες που διαρρέουν δείχνουν ότι η κατάσταση παραμένει ρευστή.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η Airbus παρέδωσε 72 αεροσκάφη τον Νοέμβριο, αριθμός χαμηλότερος από τις προβλέψεις πολλών αναλυτών. Έτσι, το σύνολο των παραδόσεων για το 2025 ανέρχεται μέχρι στιγμής σε 657 αεροσκάφη. Η εταιρεία στοχεύει συνολικά σε περίπου 820 παραδόσεις για το έτος, πράγμα που σημαίνει πως θα πρέπει να επιτύχει έναν εξαιρετικά υψηλό ρυθμό τον Δεκέμβριο, πάνω από 160 αεροσκάφη μέσα σε έναν μήνα.

Η επίτευξη αυτού του στόχου αποτελεί αντικειμενικά ένα δύσκολο εγχείρημα. Το ισχύον ρεκόρ παραδόσεων Δεκεμβρίου για την Airbus είναι 138 αεροσκάφη, το οποίο είχε σημειωθεί το 2019, πολύ πριν τις επιπτώσεις της πανδημίας και τα σημερινά προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας. Η υπέρβαση αυτού του ιστορικού υψηλού ορίου, σε συνθήκες πίεσης παραγωγής και τεχνικών εμποδίων, απαιτεί υπερβολικά μεγάλο βαθμό επιχειρησιακού συντονισμού.

Οι αναλυτές της αγοράς παραμένουν διχασμένοι για το κατά πόσο η εταιρεία θα καταφέρει τελικά να επιτύχει τον ετήσιο στόχο. Η αναλύτρια της Jefferies, Κλόε Λεμαρί, η οποία είχε εκτιμήσει ότι ο Νοέμβριος θα “έκλεινε” με 71 παραδόσεις, σχολίασε ότι η τελική επίδοση ήταν ασθενέστερη από το αναμενόμενο. Παρ’ όλα αυτά, υπογράμμισε ότι η αυξανόμενη παραγωγική δυναμική αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να καλυφθεί ο στόχος - σχόλιο που έγινε πριν από τη δημοσιοποίηση του νέου ποιοτικού προβλήματος.

Ο ανεξάρτητος αναλυτής Ρομπ Μόρις προσφέρει μια πιο συγκρατημένη εκτίμηση. Σύμφωνα με την ανάλυσή του, η Airbus ενδέχεται να φτάσει κοντά στις 800 παραδόσεις για το έτος, επίδοση που κάποιοι θεωρούν πως μπορεί να καταγραφεί ως επιτυχία, παρότι υπολείπεται ελαφρώς του αρχικού στόχου των 820. Όμως, όσο η εταιρεία παραμένει αντιμέτωπη με τεχνικές παρεμβολές και ποιοτικές επιπλοκές, το ενδεχόμενο να κλείσει η χρονιά “στα όρια” παραμένει ισχυρό.

Το νέο πρόβλημα στα πάνελ της ατράκτου, σε συνδυασμό με την πρόσφατη ανάκληση λόγω λογισμικού, δημιουργεί ένα δυσοίωνο μείγμα τεχνικής πίεσης και χρονικού ασφυκτικού πλαισίου. Σε έναν κλάδο όπου η αξιοπιστία είναι αδιαπραγμάτευτη και η παραμικρή απόκλιση μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές αναταράξεις, η Airbus καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να αποκαταστήσει γρήγορα τα ποιοτικά ζητήματα και να επαναφέρει σταθερότητα στην παραγωγή της.

Το επόμενο διάστημα θα είναι καθοριστικό. Η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ανάγκη να ισορροπήσει ανάμεσα στη διαχείριση τεχνικών προβλημάτων, την εμπιστοσύνη των αεροπορικών εταιρειών και την πίεση επίτευξης οικονομικών στόχων. Το αν θα κατορθώσει να πετύχει όλους αυτούς τους στόχους ταυτόχρονα, παραμένει ένα ανοιχτό ερώτημα.

Tags
Back to top button