Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

5 άξονες για μια βιώσιμη ελληνική ακτοπλοΐα: Παρέμβαση ακτοπλόων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Με στοχευμένες παρατηρήσεις, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, παρεμβαίνει στη δημόσια διαβούλευση για την Ενδιάμεση Έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, φωτίζοντας τα σημεία που, όπως υπογραμμίζει, χρειάζονται πιο βαθιά ανάλυση και ουσιαστική διόρθωση. Θέτει πέντε βασικούς άξονες που, κατά τη γνώμη του, καθορίζουν το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Πρώτον, εντοπίζει αδυναμίες στο θεσμικό πλαίσιο: παρότι η αγορά είναι πλήρως απελευθερωμένη, το ζήτημα δεν είναι η είσοδος νέων παικτών, αλλά η βιωσιμότητα όσων δραστηριοποιούνται σε αυτήν, μέσα σε περιβάλλον υψηλού κόστους και περιορισμένων υποδομών.

Δεύτερον, επιμένει πως οι άγονες και αναπτυξιακές γραμμές δεν αποτελούν «βάρος», αλλά επένδυση κοινωνικής συνοχής, με τις αποζημιώσεις να καλύπτουν μετά βίας τα έξοδα και να χρειάζονται ρεαλιστικό επαναπροσδιορισμό.

Τρίτον, αποσαφηνίζει τη λειτουργία και τον ρόλο του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), σημειώνοντας ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εκπροσωπούνται μόλις από 4 στα 29 μέλη, άρα δεν υπάρχει περιθώριο επηρεασμού αποφάσεων όπως υπονοείται στην Έκθεση. Τέταρτον, στέκεται στο κρίσιμο ζήτημα των λιμενικών υποδομών, τονίζοντας ότι η χώρα έχει τα περισσότερα ακτοπλοϊκά λιμάνια στην Ευρώπη, αλλά πολλά από αυτά δεν είναι τεχνικά κατάλληλα για τον σύγχρονο στόλο, δημιουργώντας καθυστερήσεις και εμπόδια.

Τέταρτον, αναφέρεται στην έντονη εποχικότητα της ζήτησης, ένα διαχρονικό και δομικό χαρακτηριστικό της ελληνικής ακτοπλοΐας. Η Έκθεση, όπως σημειώνει, περιορίζει την ανάλυση σε οικονομικούς όρους, χωρίς να λαμβάνει επαρκώς υπόψη τον κοινωνικό χαρακτήρα της νησιωτικής μεταφοράς και την ανάγκη σταθερής πρόσβασης των κατοίκων όλο τον χρόνο.

Με αυτές τις επισημάνσεις, ο κ. Θεοδωράτος θέτει το πλαίσιο για έναν ουσιαστικότερο διάλογο, επιδιώκοντας μια ακτοπλοϊκή πολιτική που θα είναι ταυτόχρονα λειτουργική, δίκαιη και βιώσιμη για την Ελλάδα της νησιωτικότητας.

Tags
Back to top button